Thursday, 6 February 2014

Absolute Write Blog Chain - When the Q's Away the Drow Will Play.

(There will be some foul language. He does that a lot.)

 

Holy shit. HOLY SHIT! I have free reign over this place? FUCK YEAH! Ok, ok, let me just get myself grounded and focused for a second. Besides, you're probly fuckin confused about what's goin on right? Yeah, thought so.

I'm Drow Konran, one of Q's older characters and, the way she tells it, the first to 'talk' or 'wake up' or whateverthefuck she calls it. I'm here cuz Q did that whole Absolute Write thing again. This time, the character gets to write about the author.

Not sure why she gave me the keys to the kingdom. I ain't even in any of her books. Probly the whole first to talk deal.

So, I'm sposed to talk, er, write about Q. Ha!!!!! She'll probly start to regret this. Considering all the shit she puts us through, I could go on and on about shitloads of embarrassing shit. Kinda tempted to test the boundries of this whole freedom thing.......

But I guess I'm getting off topic. So, let's see....

How am I sposed to do this anyway? Is it sposed to be like a book or do I describe her or what?

It was a dark and stormy night and an isolated geek called Q was staring into the screen of her laptop or e-reader or the tv or FUCK THIS IS HARD! I never said I was a writer!!!! Specially not with such a fuckin' dull subject. My problem is that I love to talk about myself, and Q doesn't do much. So that's why I keep getting bored.

She's way too much of a loner for my liking, the girl barely does ANYTHING but whatever. Not me missin out on stuff.

You know what? Fuck this. The lust for power has worn off. I need a fuckin' cigarette and LOVELACE is on my Netflix queue.

OK FINE! I'll at least see if I can find a replacement. Hang on a sec.

I'm back. With a cigarette.

And nope. No takers. Ain't that pathetic?

C'mon, c'mon I can do this. Just 100 words about Q....

...50...50 words....

or letters. Yeah, Tweet about Q.

Actually now that I think about it. I think I know why I'm the one doing this. Outta everyone in her little red headed skull, I'm one of the ones who gets this whole fourth wall thing better than most. Which is kinda fucked up when you think about it. Not like I'm on the Q-Niverse-Defense-Force. Not really.

The Q-Niverse-Defense-Force by the way is what keeps Q sane and all that good shit. The ...what's that word...the thing you do that makes you feel better, when you work out your shit...? CATHARSIS! Thank you Dictonary! Yeah, well, anyway, some of us are a bit more...pro-active about the whole thing. I ain't.

C'mon brain, think of one nice thing about Q.

uhhhhh...

She has good taste in entertainment. Video games and comics and movies and shit. We're both reading all the Game of Thrones books. We both want Dani on the Iron Throne.

She gives me things. Thanks to her imagination, my apartment has shitloads of cool shit. You should see my entertainment system! So she keeps most of us comfortable. Sure it shuts me up and keeps me from complaining,but whatever. I have swords. She gives me swords. Because she's a responsible parent.

Damnit, dunno what to say anymore. I'm not exactly Shakespeare, but I guess you figured that out on your own, right?

Bottom line is she's not all bad and I'm fully aware that I wouldn't exist without her.

I wonder if other characters had as much trouble with this as I did. I think I'll go find out. No one said I wasn't allowed to reply to this chain.

Participants:
orion_mk3 - http://nonexistentbooks.wordpress.com (link to post)
Sneaky Devil - http://fantasywriterwannabe.wordpress.com/ (link to post)
Anarchic Q - http://anarchicq.com/ (link to post)
ishtar'sgate - http://chickenscratchbc.blogspot.ca/ (link to post)
Sixpence - http://orlawritesthings.com/ (link to post)
pyrosama - http://matrix-hole.blogspot.com/ (link to post)
Angyl78 - http://jelyzabeth.wordpress.com/ (link to post)
meowzbark - http://www.lizzylessard.com/ (link to post)
MsLaylaCakes - http://www.taraquan.com/ (link to post)
SamanthaLehane - http://samanthalehane.blogspot.com/ (link to post)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification